المحكمة الدستورية الأمريكية العليا تكرم النبي محمداً

المحكمة الدستورية الأمريكية العليا تكرم #النبي_محمداً

في عام 1935 كرمت المحكمة الدستورية الأمريكية العليا ، برئاسة «تشارلز إيفانز هيوز »

Charles Evans Hughes

، #النبي_محمداً ص ، في مقرها في واشنطن ،

و هو قاضي العدل الأول ، و وزير خارجية سابق ، و مرشح لرئاسة الولايات المتحدة ، وذلك من خلال لوح ديكوري بالحفر التطريزي أبدعه الفنان الأمريكي ذو الأصل الألماني ” أدولف ألكسندر واينمان. ” Adolf Weinman

وذكرت تفاصيل الجدارية، بأنها ” تحتوى على نحت لأشخاص متجاورين، وتم تثبيتها على يمين غرفة القضاة في الجدار الشمالي لمقر المحكمة العليا، وتعمّد واينمان أن يحمل الرسول الأكرم نسخة ً بيساره من المصحف المحتوي على وحي السماء، وبيمينه يمتشق السيف كرمز لقوة العدالة والشرائع”.

وتحت الأشكال التي أبدعها «واينمان» كتب مسؤولو المحكمة الدستورية اعترافهم بأن :

” #النبي_محمد واحد من أعظم المشرّعين في العالم، وأن القرآن هو المصدر الأساس للشريعة،

وأن #النبي_محمد قام بشرح وتعليم وتعزيز أحكام القرآن”.

و #النبي_محمد هو الوحيد من بين 9 الذين احتوت الجدارية على أسمائهم، ، بينما تم كتابة اسمي النبييَن موسى وسليمان، عليهما السلام، و حمورابي ، و كونفوشيوس ، و آخرين ، على جدارية أخرى جنوبي المحكمة.

ولعلم «واينمان» برفض المسلمين وضع تجسيد للنبي، فقد أكد على الآتي: « لا يظهر أي تشابه بشخصية #النبي_محمد »، وذلك أسفل التطريز الجداري، وأوضحت أن الصورة المنتشرة على مواقع التواصل الاجتماعي هي مجرد « بوستر تكبيري » لقسم من التكريم فقط.

و في التقرير : #الرسول_محمد ص (570 – 632) هو نبي الإسلام. صور وهو يحمل القرآن الكريم ، و هو المصدر الأساس للشريعة الإسلامية.

إن تعاليم #النبي_محمد تشرح ُ مبادئ القرآن وتطبقها.

و الشكل أعلاه هو محاولة حسنة النية من قبل النحات ، أدولف وينمان ، لتكريم #النبي_محمد ص ، ولكنه لا يشبهه .

و المسلمون عمومًا لديهم نفور قوي من الرسوم المنحوتة أو المصورة لنبيهم.

علَم #النبي_محمدُ المسلمين و الناسَ أجمعين أن هناك إلهًا واحدًا للبشرية جمعاء.

و أمر المسلمين أن يؤمنوا بجميع الأنبياء وجميع الكتب المقدسة السماوية ، ولا سيما الكتاب المقدس منها.

كما علّم المسلمين أن يؤمنوا بجميع الأنبياء وجميع الكتب المقدسة السماوية ، ولا سيما الكتاب المقدس منها ، وتفاوض مع اليهود والمشركين في المدينة المنورة و عقد معاهدات معهم .

و يعتبر المسلمون أن هذه المعاهدات هي أول دستور مكتوب قائم في العالم.

كما كفل الدستور حريةَ الدين والحكم الذاتي والاستقلال القانوني في جميع الأمور.

و دعا إلى الدفاع المشترك عن المدينة المنورة ، وأعلن أن اليهود والوثنيين والمسلمين في تلك المعاهدة أمة واحدة” .. ”

و نهى عن الصيد وقطع الأشجار في حرم المدينة المنورة.

و أعلن #النبي_محمد ص أن قتل غير المقاتلين أمر غير قانوني ، ووضع قيودًا شديدة على كيفية إدارة الحرب ، بل ودفع تعويضات عن قتل بعض الكلاب على يد أحد قادته.

إن تعاليم الرسول والقرآن هما المصدران الرئيسان للشريعة.

ومن وصاياه ما يلي :

التأكيد على السلوك الأخلاقي ،

و النظافة الشخصية ؛

ثم التركيزعلى الحفاظ على جميع أشكال الحياة وتغذيتها ، بما في ذلك النباتات والحيوانات ؛

و أمر بأداء الصلاة بروحانية عالية ،

و أمربالصوم والصدقة.

والسلوك الصالح والعمل الجيد.

وأداء حقوق الوالدين والأبناء والأزواج والجيران …

ترجمة Muhammad (c. 570 – 632) The Prophet of Islam. He is depicted holding the Qur’an. The Qur’an provides the primary source of Islamic Law. Prophet Muhammad’s teachings explain and implement Qur’anic principles. The figure above is a well-intentioned attempt by the sculptor, Adolph Weinman, to honor Muhammad, and it bears no resemblance to Muhammad. Muslims generally have a strong aversion to sculptured or pictured representations of their Prophet.

ترجمة و تدقيق #الدكتور_صاحب_الحكيم

سفير السلام العالمي

لندن

ربيع الأول 1442 هجرية

تشرين الأول 2020 ميلادية

Muhammad (c. 570 – 632) The Prophet of Islam. He is depicted holding the Qur’an. The Qur’an provides the primary source of Islamic Law. Prophet Muhammad’s teachings explain and implement Qur’anic principles. The figure above is a well-intentioned attempt by the sculptor, Adolph Weinman, to honor Muhammad, and it bears no resemblance to Muhammad. Muslims generally have a strong aversion to sculptured or pictured representations of their Prophet.
In the year in which the frieze of Prophet Muhammad was erected, Franklin D. Roosevelt was president, and Charles Evans Hughes was the Chief Justice. It is not known how the court deliberated on this architectural contribution. No one at that time thought it inappropriate to include Prophet Muhammad as one of the greatest lawgivers of the world at the chambers of the United States Supreme Court. This was despite the fact that American society at that time was not as diverse as it is today. Women had just acquired the right to vote, and Japanese-Americans were about to be sent to concentration camps.

Prophet Muhammad’s Peace And Justice Movement
Prophet Muhammad envisioned a just and peaceful society. With a mass peace movement, he achieved this goal during his life. He hated war and always preferred a peace treaty with his opponents, even if it was not favorable to his and his followers’ interests. He established his first peace sanctuary in the city of Madinah without any war whatsoever. While he did fight to defend that peace sanctuary, it is critical to note that the total time of actual fighting defending his people was not more than six days in his life of 63 years. He struggled to secure a peace that ensured justice and liberation for all people, especially for those most marginalized and oppressed.

As the Prophet established a peace sanctuary called Madinah after his migration from Makkah, He taught that there is one God for all mankind.
He taught Muslims to believe in all of the prophets and all divinely revealed scriptures, especially Biblical ones.he negotiated treaties with the Jews and the pagans of Madinah. Muslims consider these treaties to be the first written surviving constitution in the world. The constitution guaranteed freedom of religion, self-governance, and legal autonomy in all matters. It called for the common defense of Madinah, and declared the Jews, pagans, and Muslims of that treaty to be one nation, or “one Ummah.”
He prohibited hunting and the cutting of trees in the peace sanctuary of Madinah.
He declared killing non-combatants to be illegal, placed severe restrictions on how warfare could be conducted, and even paid compensation for the killing of some dogs by one of his commanders.
The Prophet’s teachings and the Quran are the two major sources of Sharia. Some of his precepts include the following:
Moral behavior: personal cleanliness; emphasis on preservation and nourishment of all life forms, including plants and animals; rituals and spirituality of prayers; fasting and charity; righteous conduct and good deeds; and rights of parents, children, spouses, and neighbors.
Interpersonal relations: teaching to enhance human relations and to avoid breaking relationships; encouraging mutual consultation in all affairs; prohibiting bigotry and racism; and emphasizing kindness and hospitality toward others, especially the weak and the poor.
Financial guidelines: encouraging charity, rights of the poor, respect for workers, and rejection of exploitation; and circulation of wealth among all classes.
Personal rules and laws regarding privacy, gender relations, marriage, divorce, and inheritance.
Criminal laws implementing the many of the Ten Commandments. (The only one of the Ten Commandments not having a parallel statement in the Quran is the one having to do with keeping the Sabbath.) Less than two percent of Quranic verses deal with the criminal law of Islam, which is a part of the Sharia but not the totality of it.
The Prophet asked his judges to make things easy for people, not difficult.
He declared all sins forgivable as long as a person asks God’s forgiveness and that of the one who has been wronged.
The Prophet gave special emphasis to honoring treaties, standing up for justice, and opposing oppression.
In conclusion, while Muslims will disagree with the artist’s method, they certainly can agree on the artist’s respect for Islam and its fundamental tenet, Justice.

Indeed, Allah orders justice and good conduct and giving to relatives and forbids immorality and bad conduct and oppression. He admonishes you that perhaps you will be reminded. (Quran 16:90)
Narrated Anas: Allah’s Messenger said, “Help your brother, whether he is an oppressor or he is an oppressed one.” People asked, “O Allah’s Messenger! It is all right to help him if he is oppressed, but how should we help him if he is an oppressor?” The Prophet said, “By preventing him from oppressing others.”
[Sahih Bukhari, Volume 3, Book 43, Number 624]

تنويه: جميع المقالات المنشورة تمثل رأي كتابها فقط
Read our Privacy Policy by clicking here